
Ve svém předešlém filmu Silvestr ve výtahu režisér Frank Bellocq posadil Camille Lellouche do zaseknuté zdviže s neznámým mužem, teď herečku v novince českých kin poslal s jiným náhodným známým do luxusního rezortu, aby před jeho rodinou předstírala, že se budou brát.
Tuzemský distribuční název Zlato, uber plyn! napovídá, že falešná nevěsta, s jejíž pomocí chce zadlužený mladík vymámit ze zazobaných rodičů peníze, jednak sedí za volantem taxíku, jednak se chová jako neřízená střela, slon v porcelánu a Pretty Woman mezi smetánkou dohromady.
Právě z Pretty Woman snímek dost opisuje včetně nákupu nového šatníku, ovšem Camille Lellouche pro moderní verzi díla Pygmalion nemá vrozený šarm. Veškerá komika plyne z toho, že je malá, silná a urputná, že si nevidí do úst a vyrábí trapasy od depilace intimních míst budoucí tchyně po siláckou nápravu jejích rozmazlených vnoučat.
Zlato, uber plyn!30 % Francie, 2024, 91 min Režie: Frank Bellocq Scénář: Daive Cohen Hrají: Camille Lellouche, Lionel Erdogan, Michèle Laroque, Gérard Darmon, Amaury de Crayencour, Clémence Bretécher, Chloé Astor, Jean-Michel Correia Kinobox: 51 % |
Kolébavá chůze stvoření, jemuž zvratky ani pšouky nejsou cizí, však vydrží bavit jen chvíli, zvláště když průhledná a zdlouhavá zápletka jiný zdroj humoru nemá; leda omšelou obžalobu snobských povalečů, kteří chování samorostlé pracující ženy komentují pokryteckým „je nekonvenční; jak osvěžující“.
Ve skutečnosti se chce říci „jak únavné“, zvláště když se ve finále ukáže, kdo si dědictví výnosné firmy zaslouží.
Prakticky jen tři motivy nudu zaplaší: vyděračský prolog v krematoriu, hrdinův otec předstírající před manželkou sportovní aktivity a marocké letovisko s palmami, se saunou, bazénem, golfem a s lety balónem, jež se zaslouží o jediný situační gag. Inu, radosti boháčů.
Jinak má divák na výběr, jestli ho v mravoličném závěru víc otráví kajícná hodina pravdy či přilepený dobročinný dovětek. Pointa neexistuje, leda ulepený hold popelce, jež otevřela oči králům.