
Pick-up s dvojitou kabinou DR PK8 je lépe vybavenou alternativou k modelu Evo Cross 4 ze stejné stáje italské značky DR Automobiles. Jedná se o poevropštěný čínský model JAC Shuailing T8, inspirovaný Toyotou Hilux.
Je to robustní auto s impozantními rozměry – délka je 5,31 metru, šířka 1,83 metru a výška 1,81 metru. Po designové stránce vypadá atraktivně a úspěšně maskuje svůj čínský původ. Přídi dominuje obří mřížka chladiče (typická pro značku DR) lemovaná po stranách dvěma světlomety s LED světly pro denní svícení. Efektní diodové provedení mají i koncová světla. Přední nárazník i podběhy kol, která ukrývají 18“ kola, chrání černé oplastování před terénním lišejem.
Přístup do kabiny vpředu usnadňují velká madla, ale i boční stupačky. Jsou sice relativně úzké, ale odolné a stabilní. Chrání také boky před nečistotami ze silnice, při vystupování si ale musíte dát pozor, abyste si o ně neušpinili nohavice.
Solidní standard
Interiér s koženkovými sedadly a tvrdými plasty je moderní jako v nějakém SUV. Zabydlenost zvyšuje palubní deska je obšitá koženkou. Digitální přístrojový štít je přehledný, ovládání řady funkcí včetně ventilace je přes velkou vertikální obrazovku o úhlopříčce 10,4”, což si vyžaduje trochu zvyk.
Prostor pro cestující skýtá solidní nabídku místa, a to i vzadu. I tam jsou sedadla dostatečně velká a posaz je tam přirozený, opěradla jsou dostatečně sklopena dozadu. Nepřipadáte si tedy jako na židli, což v této kategorii není vůbec samozřejmé.
Sedadlo řidiče má poměrně vysokou základní polohu, což ale přispívá k dobrému rozhledu. Vidíte na kapotu a orientaci usnadňují i velká vnější zpětná zrcátka. Volant je ale možné nastavit jen výškově.
Z hlediska výbavy je pick-up DR PK8 k dispozici jen v jedné dobře vybavené verzi. Nechybí konektivita s platformami Apple CarPlay a Android Auto, střešní okno, tempomat, centrální zamykání či asistent nouzového rozjezdu do kopce a kontrolovaného sjíždění svahů. Ruční brzda je elektronická. Na druhé straně má DR PK8 jakožto primárně pracovní nástroj jen dva čelní airbagy. Jediné, co tedy vybíráte, je barva karoserie.
Projev klasického nafťáku
Přístup k motoru usnadňují dvě plynové vzpěry. Tak to nemají ani mnohé osobní modely renomovaných značek! Dvoulitrový turbodiesel s common-railem disponuje výkonem 136 koní a točivým momentem 320 newtonmetrů. Má projev klasického nafťáku a zejména před zahřátím je poměrně hlučný. Pokud nedržíte optimální otáčky, tak i trochu rezonuje.
DR PK8 v číslech
|
Zvyknout si musíte i na turboefekt, dokáže ale hezky táhnout. Spotřebu lze na silnici udržet pod 10 litrů, jezdili jsme za 9,7 l/100 km. V terénu samozřejmě stoupá, palivová nádrž o objemu 76 litrů však umožňuje velký akční rádius.
Řazení šestistupňového manuálu s velkou řadicí pákou je dostatečně přesné, stejně jako řízení. Pick-up se navíc snadno ovládá i díky poměrně malému průměru otáčení. Čínský pick-up se v rámci možností užitkového podvozku chová vcelku kulturně také na silnici, u prázdného auta s tuhou nápravou s listovými pery je ale vzadu znát jeho určení. Počítá se s tím, že bude auto jezdit naložené, což je ostatně i jeho poslání.
DR PK8 má robustní rámovou konstrukci, a i díky velké světlosti je v terénu poctivým dělníkem. K trvale poháněným zadním kolům lze v případě potřeby velmi jednoduše otočením kolečka přiřadit pohon přední nápravy či terénní redukci. Světlá výška 21 cm mu i přes dlouhý rozvor umožňuje projet kdeco. Přední nájezdový úhel je 31° a zadní 24°. Maximální sklon, který lze překonat, je 30 %.
Při manévrování v terénu jsou dobrým pomocníkem kamery na přídi zádi a v zrcátkách, mezi nimiž můžete libovolně přepínat a využít i 360stupňovou kameru s pohledem na auto i jakoby z nadhledu.
Leccos uveze i utáhne
Ložná plocha o délce i šířce 152 cm je standardně krytá odolným nátěrem a po stranách nechybí čtyři oka pro upevnění nákladu. Černý oblouk za kabinou nejen dotváří design, ale lze na něj také příležitostně také něco uchytit. Dvě svislé příčky navíc skýtají jakousi provizorní ochranu zadního skla před nákladem.
Užitečné zatížení je 830 kg a za autem lze táhnout brzděný přívěs o hmotnosti až 3,5 tuny. Rozličné využití skýtá i potenciál různých nástaveb a způsobů zakrytí. V úvahu připadá i možnost různých variant doplňkového vybavení (např. radlice aj.) pro samosprávy.
PK8 je tak zajímavou volbou pro všechny, kteří hledají prostorný a dobře vypadající pick-up, který lze využít jak pro práci, tak pro volný čas. Cena 899 900 Kč s DPH je vzhledem k plné výbavě atraktivní. Srovnatelná konkurence má sice silnější motory a mnohdy i samočinnou převodovku, na druhou stranu DR PK8 dokáže splnit vysoké nároky minimálně o 300 000 Kč levněji.