Influencer je známý svými přístupnými, tradičními a často humorně pojatými recepty. Svůj facebookový profil spustil 10. prosince 2020 a během téměř čtyř a půl let se mu podařilo vybudovat jednu z nejvlivnějších online komunit v tuzemsku. Jeho obsah boduje především díky konzistentní a autentické komunikaci s publikem.
„Dostat se v počtu sledujících na Facebooku před Lidl, tedy globální značku působící po celé Evropě, byl můj dlouhodobý cíl. Můj profil na Facebooku je z mých kanálů dlouhodobě nejsledovanější a vytvořila se kolem něj úplně skvělá komunita diváků. Teď ještě pokořit ten milion,“ komentoval úspěch Jaroslav Vajgl alias Těhotnej kuchař.
Těhotnej kuchař
|
Překonání zavedené stránky nadnárodního řetězce Lidl podtrhuje změnu v marketingové dynamice, a to že osobní přístup a kreativita jednotlivce mohou být na sociálních sítích efektivnější než multimilionové rozpočty velkých firem. Zatímco korporáty často sází na standardizovaný obsah a široké mediální kampaně, Těhotnej kuchař staví na přímé interakci s fanoušky a budování vztahu s komunitou.
Klíčovým momentem jeho raketového růstu se stala video tvorba, kterou naplno rozjel v červenci 2021. Od té doby zveřejnil přes 450 videoreceptů. Ročně dosahuje 250 milionů zobrazení a 160 milionů zhlédnutí videí. Důkazem virálního potenciálu je nejsledovanější video Vepřové výpečky, které překonalo téměř pět milionů zhlédnutí.
Úspěch influencera není omezený pouze na jednu platformu. Na TikToku ho sleduje přes 510 tisíc lidí, na Instagramu 524 tisíc uživatelů a na Youtube má více než 156 tisíc odběratelů. Sledují ho lidé napříč věkovými kategoriemi.
Facebook účet | Počet sledujících |
---|---|
Těhotnej kuchař | 904 000 |
Lidl Česká republika | 902 000 |
Prima COOL | 847 000 |
Óčko | 797 000 |
Jaromír Jágr | 700 000 |
Práce a brigády | 700 000 |
Evropa 2 | 589 000 |
Kudy z nudy | 532 000 |
TV Nova | 508 000 |
Kofola | 482 000 |
Slevomat | 434 000 |
Andrej Babiš | 425 000 |
Ulice | 396 000 |
Zdroj: TK media |
Stoupající obliba nezávislých tvůrců, jako je Těhotnej kuchař, signalizuje posun v digitální ekonomice, kde důvěra a autentičnost hrají stále významnější roli. Pro firmy to znamená nejen nové konkurenční prostředí, ale také příležitost ke změně způsobu, jakým oslovují své zákazníky online.
„Dosažení pozice nejsledovanějšího profilu na českém Facebooku potvrzuje nejen jedinečnou popularitu Těhotnýho kuchaře, ale i obecný trend rostoucího významu kvalitního, autentického a pravidelně publikovaného video obsahu v českém digitálním prostředí,“ potvrdil Tomáš Urbánek, spolumajitel digitální agentury TK media, která s Těhotným kuchařem dlouhodobě spolupracuje.