
Novinářům to ve čtvrtek řekli zástupci Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) a stavební firmy Eurovia CS.
Stavba silnice o délce 10,5 kilometru začala v listopadu 2023. Na stavbě se podle hlavního stavbyvedoucího Iva Franka pracovalo přes celou zimu a dílo postupuje podle plánu.
„Počasí bylo v zimě příznivé. Nepřetržitě se pracovalo zejména na mostních konstrukcích. U estakády dlouhé 340 metrů u Hořic by měla být do konce dubna vybetonovaná nosná konstrukce,“ uvedl.
Na stavbě nyní pracuje asi 250 lidí, 60 různých stavebních strojů a kolem 90 nákladních aut. Na přelomu dubna a května by se počet lidí na stavbě měl zvýšit na 350 až 450. Stroj na pokládku asfaltu nasazený u Sadové denně zpracuje asi 1 500 tun asfaltové směsi, což pokryje zhruba 400 metrů jednoho dálničního pásu.
Od loňského září ŘSD staví navazující úsek D35 ze Sadové po mimoúrovňovou křižovatkou Plotiště u Hradce Králové. Stavbaři v čele s firmou MI Roads z něj musejí do konce letošního roku prioritně vybudovat úsek dlouhý 1,26 kilometru u Sadové včetně mimoúrovňové křižovatky Sadová.
Díky němu se úsek Hořice – Sadová bude moci u Sadové napojit na silnici první třídy I/35 směrem na Hradec Králové. Zbytek úseku Sadová – Plotiště o délce 6,2 kilometru by měl být hotový v roce 2026.
13. března 2024 |
Dálnice D35 má spojit Liberec, Hradec Králové a Olomouc, zatím je z ní hotových několik vzájemně nepropojených částí. Bude severní alternativou k přetížené dálnici D1. Vláda vybudování D35 označuje za prioritní.
Po dokončení plánovaném na rok 2029 bude D35 s délkou 210 kilometrů nejdelší dálnicí v Česku. V současnosti se v Královéhradeckém, Pardubickém a Olomouckém kraji buduje několik úseků D35, jde o nejvíce rozestavěnou dálnicí v Česku.
Jako poslední by se měly budovat úseky Opatovec – Staré Město a Staré Město – Mohelnice na pomezí Pardubického a Olomouckého kraje. Úsek v Libereckém kraji, který vede přes Český ráj, nebude ŘSD stavět jako dálnici, ale jako přeložku silnice I/35. Vyhne se obcím a bude mít dva pruhy s třetím pruhem ve stoupáních.