Hrábě i šroubky k vyzvednutí v řeznictví? Bauhaus doručuje na 15 tisíc míst

Vlastní e-shop spustil Bauhaus v roce 2022 , nyní do něj nově zavádí službu doručování zásilek na výdejní místa po celé republice. Co je u jiných e-shopů běžné, znamená pro Bauhaus zásadní změnu v logistice.

„Doposud si zákazníci nemohli sami vybrat dopravce, ten byl přiřazen automaticky podle povahy zásilky. V našem sortimentu máme jak drobné nářadí, tak velké produkty, které se nevejdou do běžných výdejních boxů, nebo zboží vyžadující speciální manipulaci. Právě na takové objednávky jsme se s novou službou zaměřili,“ vysvětlil jednatel společnosti Bauhaus Petr Kočí.

Nové možnosti doručení neznamenaly jen rozšíření nabídky, ale také nutnost upravit systém výpočtu a dostupnosti jednotlivých metod dopravy. „Zboží expedujeme z více skladů, takže při objednávce více produktů mohou jednotlivé položky pocházet z různých distribučních center, což komplikuje doručení na jedno výdejní místo,“ dodal Kočí. Zároveň bylo nutné zohlednit limity přepravců, omezenou kapacitu výdejních boxů a požadavky na doručování nadrozměrného zboží.

Zákazníci si tak mohou objednat téměř cokoli, ovšem s limitem hmotnosti jedné zásilky na 31,5 kg a rozměry 120 × 60 × 60 cm (součet obvodu a délky max. 360 cm). Pokud objednávku nelze doručit na výdejní místo, Bauhaus zajistí bezplatné doručení až domů.

Podle dostupných dat eviduje Bauhaus meziroční nárůst počtu objednávek o více než 35 procent. „V únoru jsme zaznamenali 43procentní nárůst zásilek, které si zákazníci vyzvedli na výdejních místech,“ uvedl marketingový ředitel Jindřich Hovorka.

Řetězec přišel i s další novinkou, která má pro změnu usnadnit nákup v kamenných prodejnách. Webový průvodce pokrývající 95 procent sortimentu pomůže zákazníky nasměrovat k tomu správnému regálu, v němž si mohou pak zboží fyzicky prohlédnout. „První ohlasy ukazují, že lidé tuto možnost oceňují a aktivně ji využívají k efektivnějšímu nakupování,“ doplnil Petr Kočí.

Součástí inovace je i přehledná mapka konkrétní prodejny s přesným umístěním zboží. Další užitečnou funkcí je propojení čárového kódu s mobilní verzí webových stránek – po naskenování se zobrazí detailní informace o produktu a zákazník si snadno ověří, že drží v rukou správný výrobek.

Podle Kočího tato novinka usnadňuje nákup zejména u sortimentu, kde hraje roli přesná velikost, materiál nebo kompatibilita s jinými výrobky.

Adblock test (Why?)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *