
Takzvaná „super e-platforma“ bude schopná dosáhnout maximálního nabíjecího výkonu až 1 000 kilowattů (kW), což automobilům, které ji budou využívat, umožní po pěti minutách nabíjení ujet až 400 kilometrů, uvedl zakladatel společnosti Wang Čchuan-fu na akci v sídle společnosti v Šen-čenu.
Rychlost nabíjení 1 000 kW by byla dvakrát větší než u supernabíječek společnosti Tesla, jejichž nejnovější verze nabízí rychlost nabíjení až 500 kW. Technologie rychlého nabíjení je považována za důležitou k většímu rozšíření elektromobilů, protože pomáhá uklidnit obavy řidičů, zda nabití jejich vozu nebude trvat příliš dlouho.
„Abychom zcela vyřešili obavy našich uživatelů z nabíjení, sledujeme cíl, aby doba nabíjení elektromobilů byla stejně krátká jako doba tankování benzinových vozů,“ řekl Wang. Podle něj je to poprvé, kdy se podařilo při nabíjení dosáhnout výkonu v řádu megawattu.
Nová nabíjecí architektura bude zpočátku k dispozici ve dvou nových elektromobilech – sedanu Han L a SUV Tang L. BYD také plánuje v celé Číně více než 4 000 ultrarychlých nabíjecích stojanů, které budou kompatibilní s novou platformou. Časový rámec ani výši investice do nabíjecích stanic firma nezveřejnila.
Majitelé elektromobilů BYD v současnosti při nabíjení spoléhají převážně na zařízení jiných výrobců nebo na veřejné nabíjecí stanice provozované třetími stranami. Americká Tesla nabízí v Číně své dobíjecí stanice od roku 2014. Několik let intenzivně investují a budují nabíjecí zařízení také menší čínští konkurenti BYD, jako jsou Nio, Li Auto, Xpeng a Zeekr.
Akcie automobilky reagovaly na oznámenou novinku růstem o šest procent. Celková tržní kapitalizace firmy tak vystoupala na 162 miliard dolarů – což je více než tržní hodnota VW, Fordu a GM dohromady, uvedla agentura Bloomberg.