
Společnost Jet-Puffed, která s nápadem přišla, navíc argumentuje i tím, že na rozdíl od zdobení vajec vzniká při tvorbě bonbonových dekorací menší nepořádek, píše web CNN Business.
Balení dostupné exkluzivně v řetězci Walmart obsahuje šest základních barev, malé kleštičky na namáčení, zdobicí pera a vzory. Součástí je i 680gramový sáček velkých „maršmelounů“, které mají přibližně stejnou velikost jako velká vejce.
Výrobce přiznává, že sadu začal nabízet v reakci na prudké zdražení vajec. „To nutí rodiče hledat kreativní a finančně nenáročné alternativy umožňující zachovat oblíbenou velikonoční tradici, aniž by zároveň přišli na mizinu,“ uvedla firma v prohlášení.
Maloobchodní ceny vajec dosáhly minulý týden dalšího maxima, když průměrná cena tuctu velkých vajec třídy A vzrostla o 5,6 procent na rekordních 6,23 dolarů, což je přibližně 137 korun . Podle indexu spotřebitelských cen jsou ceny o šedesát procent vyšší než před rokem.
Situace na vaječném trhu by se ale mohla zlepšovat. Velkoobchodní ceny klesly na přibližně tři dolary za dvanáct kusů, tedy 66 korun. Americké ministerstvo zemědělství uvedlo, že hlavním důvodem poklesu je významné potlačení ohnisek ptačí chřipky. Další příčinou je i nižší poptávka. Může však trvat týdny, než se zlevnění promítne v regálech supermarketů, uzavírá portál.