Sedící zajíček místo velikonočního? řeší zákazníci. Řetězec označení hájí

Někteří spotřebitelé vyjádřili na sociálních sítích své podezření, že za změnou názvu se skrývá nějaké politické poselství. Ptají se, zda diskonty nyní nechtějí zrušit Velikonoce jako takové. „Papež je na tom momentálně špatně. Bude ještě o sedící neděli oznamovat celému světu svá přání k sezení?“ píše jízlivě jeden z uživatelů.

Další zákaznice se změna dotkla. „Říká se tomu velikonoční zajíček! A naše Velikonoce jsou oslavou zmrtvýchvstání Ježíše, Božího syna“ napsala.

Jiní považují celou debatu za přehnanou. „Lindtův zajíček se už léta jmenuje Zlatý zajíček a nikdo si na to nikdy nestěžoval,“ komentuje jeden z uživatelů

Na dotaz mediální skupiny Funke, která o tom také informovala jako první, společnost Lidl krok vysvětlila. „V Německu Lidl označuje některé čokoládové zajíčky jako sedící zajíčky, aby jasně odlišil různé výrobky. Zákazníci najdou v sortimentu i výrobky, u nichž se stále používá termín velikonoční zajíček,“ vysvětlil řetězec podle německého listu.

Kam zmizely kříže?

Není to poprvé, kdy řetězce nahněvaly některé své zákazníky. V roce 2017 Lidl v Česku na svých letácích propagujících řecké týdny vyretušoval fotografie modrých kupolí kostelů na ostrově Santorini. Použil je jako ilustrační podklad na své letáky i na tradiční řecké výrobky jako jogurty, pistácie, sýry feta a další. Všímaví zákazníci ale upozornili, že z vršků pravoslavných kostelů zmizely kříže.

„Jsem šokován obchody Lidl, které sice prodávají řecké výrobky, ale vymazaly část jeho krajiny a jeho kultury,“ reagoval tehdy jeden z uživatelů.

Samotný Lidl se tehdy hájil snahou zachovat náboženskou a politickou neutralitu. „Naším cílem rozhodně nebylo kohokoliv urazit a omlouváme se, pokud k tomu došlo. V tomto případě se jednalo o výrobek prodávaný na mnoha evropských trzích současně v rámci tematické akce Řecký týden. Design obalu byl proto navržen mezinárodním týmem (…) Do budoucna aktuální zkušenost při tvorbě dalších návrhů obalů budeme brát v potaz,“ vysvětlili tehdy zástupci řetězce na sociálních sítích i ve vyjádřeních pro iDNES.cz.

Adblock test (Why?)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *