Elroq RS umí sprint nejlíp ze všech škodovek. Prohlédli jsme ho s designérem

Veřejnou výstavní premiéru pak Elroq RS bude mít na akci Milan Design Week 2025, která se koná od 8. do 13. dubna. „Na místě bude nový model vystaven podél cesty obklopené sochami zvířat a rostlin od italského umělce a designéra Marcantonia, které odrážejí téma kampaně značky Škoda a metafory spojené s vozem. Návštěvníci budou moci objevovat různé krajiny a interakce na malém road tripu. Ve spolupráci s českým výrobcem obuvi Botas budou představeny limitované kolekce obuvi inspirované designem a materiály vozu Škoda Elroq,“ popisuje mluvčí značky Vítězslav Kodym.

Elroq RS se velikostí podobá modelu Karoq se spalovacím motorem. Novou modelovou řadu automobilka představila loni na podzim a očekává, že se Elroq letos stane nejprodávanějším elektromobilem značky.

Baterie s kapacitou 84 kWh zajišťuje novému elektrickému RSu tabulkový dojezd více než 550 kilometrů a je možné ji dobít z deseti na 80 procent za 26 minut, což je zatím nejméně u elektromobilů značky.

Dva elektromotory modelu, které jsou umístěné na přední a zadní nápravě, mají celkový výkon 250 kW a zajišťují pohon všech kol. Maximální rychlost je 180 km/h. Auto dostalo do nabídky jízdních režimů nový takzvaný „trakční mód“ pro jízdu v nepříznivých podmínkách, který je zaměřený na lepší distribuci výkonu na kola v zájmu maximální efektivity.

Sportovní podvozek je snížený (vpředu o 15, vzadu o 10 mm) a může dostat za příplatek adaptivní tlumiče (DCC), Elroq RS může mít až jednadvacetipalcové ráfky v unikátním designu, speciálně pro přiostřenou verzi navrhli designéři s aerodynamiky také dvacetipalcovou variantu.

„Specifické nastavení adaptivního podvozku DCC modelu Elroq RS je přizpůsobeno kompaktnějším rozměrům karoserie. Verze RS umožňuje širokou škálu nastavení tlumičů. Individuální režim disponuje výběrem z 15 charakteristik. Vzhledem ke zvýšenému výkonu má verze RS na přední nápravě výkonnější brzdy s dvoupístkovými třmeny,“ upřesňuje Vítězslav Kodym.

Matrix-LED přední světlomety jsou součástí standardní výbavy, stejně tak elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s masážní funkcí. Stejně jako všechny modely Elroq se i varianta RS vyznačuje novou lesklou černou maskou Tech-Deck Face, za kterou se skrývá několik senzorů včetně radaru. Prosvětlená přední maska složená ze svislých řas je také součástí standardní výbavy. Úprav se dočkal také interiér, kde je novinkou tříramenný volant.

Elroq přebírá od Enyaqu RS také speciální jedovatě zelenou barvu, jinak může mít nová varianta všechny ostatní barvy z ceníku obyčejného provedení. Auto má přemodelované nárazníky s upravenými aerodynamickými prvky (splitter, finlety, difuzor). Lišty kolem bočních oken, střešní ližiny, nápis Škoda na kapotě a na pátých dveřích a kryty vnějších zpětných zrcátek jsou lakovány v černé barvě. Zajímavé je, že na zádi chybí tradiční plaketka RS, přiostřený elroq ovšem stejně poznáte – podle reflexní lišty probíhající napříč celým nárazníkem, to je specifický prvek, který mají všechna škodovácká RSa.

Elroq RS se bude vyrábět na stejné lince s ostatními variantami modelu v hlavním závodu značky v Mladé Boleslavi. První kusy dorazí k zákazníkům v druhé polovině roku.

Škoda v současnosti nabízí zákazníkům 12 modelových řad osobních automobilů: Fabia, Scala, Octavia, Superb, Kamiq, Karoq, Kodiaq, Elroq, Enyaq, Slavia, Kylaq a Kushaq. V roce 2024 dodala zákazníkům 926.tisíc vozů, meziročně o sedm procent více.

Na poli elektromobility Škoda chystá městský vůz Epiq, sedmimístný rodinný vůz a také elektrického nástupce Škody Octavia. Do konce dekády mají dorazit hybridní verze modelů Fabia, Scala a Kamiq.

Adblock test (Why?)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *